Scrapträff

I söndags var vi hos MÖ och scrappade, inte första gången. Men trevligt var det ändå. Vi lyckades allihopa skapa något, och jag åstadkom två layouter som jag tänkte visa här.

Den här layouten gjorde jag alldeles själv utan någon riktlinje i form av utmaning. Men det bara flöt på ändå, och jag är rätt nöjd med resultatet. Blomman har jag pillat ihop själv, genom att sätta i hop två vita blommor som jag chalkat kanterna på med en brad, och sedan har jag adderat blingstenar som ska föreställa droppar på blombladen. Inte så avancerat, men ett fint resultat!

Den här layouten var svårare att få ihop eftersom fotot inte var mitt, vi hade nämligen en utmaning där man skulle byta foton. Så jag har här scrappat MÖ:s foto. Hon fick i sin tur scrappa med EO:s foto, och hon fick i sin tur scrappa med mitt foto. Först tyckte jag att fotot var svårt, eftersom det inte förställer mycket, men så kom jag på att isåfall får det vara mycket grejer på layouten för att väga up detta. Jag blev rätt nöjd, även om det inte är min favorit-färgskala. Men jag tycker det blev bra ändå.
Som ni ser har jag även använt mig av så kallade polkagrisar, som ni ser på vardera sida om fotot. För att veta mer om dem kan ni klicka på "Tutorials" till vänster i menyn under kategorier. Där ska det finnas ett inlägg om dessa dekorativa saker, och hur man gör dem själv. För övrigt går de inte att köpa någonstans.
//MvdS

Kommentarer
Postat av: Roos

tjusiga

2010-08-20 @ 22:53:38
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0