Decoupage

Senaste tiden har jag testat på decoupage, tänkte visa vad det är för något.
Du behöver:
Något att dekorera (här har jag gjort en spegel).
Servetter med ett fint motiv.
Sax.
Pensel.
Decoupage-lim/lack.
När du tagit fram allt du behöver, klipper du ut motiven. Sen ska du lacka, det är viktigt att du lackar både under och över på en torr och dammfri grund. Det var lite svårt att ta en bild medans jag lackade, men ni får se resultatet istället.
Såhär blev det! fast på bilden ser man lite vitt här och var, det är för att lacket inte riktigt hunnit torka.
Med decoupage kan man dekorera trä terrakotta, textil, glas, metall, porslin m.m. Fast för vissa saker, som porslin och glas, behöver man speciellt lack som ska härdas i ugn för att kunna diskaks. Och jag tror även det behövs till textil, dock inte för att kunna härdas.

Kommentarer
Postat av: Erika

jag vill också ha de där servetterna!!:P

2010-01-26 @ 20:51:01
Postat av: Ami

Mums, så fint!

2010-02-02 @ 21:14:24
URL: http://amispyssel.blogspot.com/
Postat av: emelie

Så coolt det blev, vill också ha en sån där =)

2010-02-03 @ 19:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0